Sep 9, 2010

hati hati jika menerima email yg mengatasnamakan Yahoo

 pernahkah anda mendapatkan email seperti ini ?

sender : Yahoo-account-services@cc.yahoo-inc.com

Subject :Confirm Your Account

Dear User,

We appreciate the opportunity to address your report regarding Account Security. We are sending you this auto-generated response as confirmation that our team has received reports of our Account users and also to provide you with assistance dealing with Account theft. Please fill your following information below to help us increase your Account Security.

{Username/Yahoo! ID: ...........................
{Password: ...........................................
{Date Of Birth:.......................................
{Country Of Residence: ..........................
{Occupation:..........................................

Please reply to this message. This is a service email related to your use of . To learn more about Yahoo!'s use of personal information, including the use of Yahoo! Mail web beacons, please read our Privacy Policy.Yahoo! Mail is located at 701 First Avenue, Sunnyvale, CA 94089.


Yahoo! Customer Care
 Ini biasanya penipuan / phishing. Tidak cukup info dalam posting Anda untuk menentukan apakah itu nyata.Jika itu nyata, dan Anda tidak membuat perubahan ke account Anda, hubungi link Yahoo di bawah ini dan untuk mengubah sandi Anda. Seseorang mungkin berusaha untuk hack account Anda.
Jika Anda memiliki pertanyaan tentang hal itu, jangan klik link di email, tapi pergi ke Yahoo.com di Web secara manual, dan pergi ke Bantuan kemudian mengirim pesan Lapor Penyalahgunaan.
Jika yahoo telah merespon, kemudian pergi ke Yahoo secara manual dan mengubah password Anda ASAP
Anda dapat membuat "tanda tangan " pada account Anda yang akan membantu dengan memverifikasi bahwa anda pemilik email sebenarnya dari Yahoo. Lihat link di bawah ini

Source(s):

 
artikel lain tentang phising 

0 comments:

Post a Comment